آموزگار چند پایه
آموزش ابتدایی
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

پرسشنامه ابزاري است علمي براي اندازه گيري و جمع آوري نوع خاصي از اطلاعات. اگر مراحل منطقي تحقيق علمي را به سه مرحله: تجسس، توصيف و اثبات يا تفسير تقسيم كنيم، پرسشنامه در مرحلة تجسس قرار مي‌گيرد و اگر با نگاهي ديگر مراحل اصلي تحقيق را بشرح زير ببينيم:

 

 

تهيه گزارش تحقيق
       طرح مساله
تهيه و تنظيم فرضيه
جمع آوري اطلاعات
طبقه بندي اطلاعات حاصله
مطالعه اطلاعات و تشخيص روابط علت و معلول
تعيين اعتبار و نقد فرضيه

 
 

 

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |
 در جائی خواندم که: بومیان آمازون روش جالبی برای شکار میمون دارند بدینصورت که نارگیل را از دو طرف سوراخ می کنند، یک طرف کوچک تر در حدی که بتوانند یک طناب را از آن عبور دهند و یک طرف کمی درشت تر در حدی که دست یک میمون به زور از آن رد شود. از طرف کوچک تر طنابی که انتهایش را گره زده اند رد می کنند و بعد طناب را به تنه درخت می بندند تا اینطوری میمون نتواند جر بزند و نارگیل را با خودش ببرد. سپس توی نارگیل خالی شده چند تا سنگریزه می اندازند و چند بار تکانش می دهند تا صدایش خوب در جنگل بپیچد ... تله آماده است.
میمون ها که شهوت کنجکاوی دیوانه شان کرده تا ببینند این چیست که این جوری صدا می دهد، می آیند و دستشان را می کنند توی نارگیل و سنگریزه ها را توی مشتشان می گیرند تا بیرونشان بیاورند، اما مشت بسته شان از سوراخ رد نمی شود. میمون ها اگر فقط مشتشان را باز کنند و از سنگریزه های بی ارزش دل بکنند، آزاد می شوند ولی به هیچ قیمتی حاضر نیستند چیزی را که بدست آورده اند از دست بدهند. آن قدر تقلا می کنند و خودشان را به زمین و آسمان می زنند که فردا وقتی صیاد می آید بدن های بی حالشان را به راحتی (عین آب خوردن) جمع می کند و توی قفس می اندازد.
این میمون ها چند خاصیت جالب دیگر هم دارند. اولا وقتی می بینند یک هم نوعشان گیر کرده و دارد جیغ و ویغ می کند باز هم برای کنجکاوی می روند سراغ نارگیل بغلی و چند دقیقه بعد خودشان هم در حال جیغ و ویغ اند. ثانیا بومی ها اگر میمونی اضافه بر تعداد مورد نیازشان گیر افتاده باشد، آزادش می کنند اما وقتی فردا دوباره برای شکار می آیند باز همین میمون ها گیر می افتند و جیغ و ویغشان در می آید. این داستان قرن هاست که در جریان است! اما حق ندارید فکر کنید که این میمون ها از خنگیشان است که هر روزه توی این دام ها می افتند، اتفاقا خیلی هم ادعای هوش و استعدادشان می شود.
اگر خوب فکر کنیم ... آیا دور و بر خود ما پر از نارگیل های سوراخ داری نیست که صدای تلق و تولوق جذابشان از شدت وسوسه دیوانه مان می کند؟ آیا دستمان را به خاطر بسیاری از چیزهایی که حقیقتا نمی دانیم ارزشی دارند یا نه، چندین و چند بار در هر مدخل سوئی داخل نمی کنیم؟ آیا دستمان جاهایی گیر نیست که به خاطرش از صبح تا شب جیغ و ویغ می کنیم و خودمان را به زمین و آسمان می کوبیم؛ در حالی که فقط کافی است از یک سری چیزها دل بکنیم افکار قدیمی و تعصبات خشک را کنار بگذاریم و برویم خوش و شاد روی درخت ها، بی دغدغه این جور چیزها، تاب بازیمان را بکنیم؟ آیا صدای جیغ و ویغ مذبوحانه اکثر دور و بری هایمان که خودشان را اسیر کرده اند را نمی شنویم؟
آیا ...؟
 
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

واژه "مخاطب" در طول زمان معاني و مفاهيم متعددي پيدا كرده است و گاهي نيز اين مفهوم آنقدر پيچيده گرديده كه عده اي از "سقوط و اضمحلال مخاطب" سخن گفته اند.

در هرحال براي رهايي از پيش زمينه هاي ذهني موجود، بايد به ترمينولوژي اين واژه پرداخت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

"به نقل از وبلاگ بهارنو"

حتما و حتما بخونید ضرر نمی کنین...

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

اگه دوست داري چند حکایت از ملانصرالدین بخوني ادامه مطلب كليك كن.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

به منظور كمك به استقلال حرفه‌اي ، تأمين شغلي ، تقويت جايگاه و منزلت حرفه‌اي و اجتماعي روزنامه‌نگاران و همچنين پيشبرد خدمات عمومي آنان در جهت گسترش حق دسترسي همگاني به اطلاعات در راستاي بهبود شرايط زندگي جمعي و پيشرفت اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي كشور ، آيين‌نامه كار حرفه اي روزنامه‌نگاري با مقررات زير به تصويب مي‌رسد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

امير كبير صدر اعظم ايران در زمان ناصر الدين شاه كه با دسيسه هاي يك سري وطن فروش و طماع در حمام فين كاشان به قتل رسيد در شهر كربلا در كشور عراق به خاك سپرده شد



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

 

فدراسیون جهانی روزنامه نگاری IFJسازمان جهانی اتحادیه های کارگری وانجمنهای روزنامه نگاران است.این سازمان درسال1926درپاریس تشکیل شد وسپس کارخودرا به شکل نوین ازسال1952آغاز کرد.این سازمان باعضویت روزنامه نگاران بیش از 100کشورجهان ، بزرگترین سازمان روزنامه نگاران است
سازمانهای که نمی توانند به عضویت فدراسیون درآیند:
اتحادیه های صنفی که به دفاع ازحقوق اجتماعی روزنامه نگاران حرفه ای می پردازد،سازمانهایی که نماینده روزنامه نگاران بدون کارفرمایان است وسازمانهایی که عضویت روزنامه نگاران یک کشور درآن آزاد است ،گروههای خاص روزنامه نگاران یا روزنامه نگاران منفرد دراین فدراسیون پذیرفته نمی شود
اهداف :
1.      دفاع از آزادي مطبوعات و استقلال حرفه اي در روزنامه نگاري
2.      تشويق ايجاد اتحاديه هاي ملي كارگري نيرومند و مستقل برا ي روزنامه نگاران
3.      ارتقاء جايگاه حرفه اي روزنامه نگاري و دفاع از شرايط كاري مادي و اخلاقي روزنامه نگاران
4.      ترويج همبستگي بين اتحاديه هاي عضو
5.   جمع آوري و توزيع مطالب مربوط از اتحاديه هاي عضو ، از جمله مطالب مربوط به حقوق بشر ، فناوريهاي جديد شرايط كار و مسائل حرفه اي
6.      ترويج آموزش حرفه اي و اموزش بيشتر روزنامه نگاران شاغل
فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران در راه احقاق حقوق اجتماعي و حرفه اي روزنامه نگاران در تمام رسانه هاي همگاني فعاليت مي كند . سازمان ملل و جنبش اتحاديه كارگري بين المللي ، فدراسيون را كه مقر ان در آسيا ، اروپا و آمريكاي لاتين است به عنوان صداي روزنامه نگاران سراسر جهان به رسميت مي شناسد .
آقای ایدن وایت دبیر کل فدراسیون در سال1380درسفری که به تهران داشته اندگفته است:عدم اعتماد سیاستمداران به روزنامه نگاران قابل درک است،اما وقتی جامعه به روزنامه نگاری اعتماد نداشته باشد،روزنامه نگاری از بین خواهد رفت 
نوشته شده در تاريخ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

 

 یك سخنران معروف در مجلسی كه دویست نفر در آن حضور داشتند، یك اسكناس بیست دلاری را از جیبش بیرون آورد و پرسید: چه كسی مایل است این اسكناس را داشته باشد؟
دست همه حاضرین بالا رفت.
سخنران گفت: بسیار خوب، من این اسكناس را به یكی از شما خواهم داد ولی قبل از آن می خواهم كاری بكنم.
و سپس در برابر نگاه های متعجب، اسكناس را مچاله كرد و باز پرسید: چه كسی هنوز مایل است این اسكناس را داشته باشد؟
و باز دستهای حاضرین بالا رفت.
این بار مرد، اسكناس مچاله شده را به زمین انداخت و چند بار آن را لگد مال كرد و با كفش خود آن را روی زمین كشید بعد اسكناس را برداشت و پرسید: خوب حالا چه كسی حاضر است صاحب این اسكناس شود؟ و باز دست همه بالا رفت
سخنران گفت: دوستان، با این بلاهائی كه من سر اسكناس آوردم، از ارزش اسكناس چیزی كم نشد و همه شما خواهان آن هستید.
و ادامه داد: در زندگی واقعی هم همینطور است، ما در بسیاری موارد با تصمیماتی كه می گیریم یا مشكلاتی كه روبرو می شویم و احساس می كنیم كه دیگر پشیزی ارزش نداریم و كسی به ما توجهی ندارد و خود را شكست خورده می دانیم، ولی اینگونه نیست و صرف نظر از اینكه چه بلائی سرمان آمده است، هرگز ارزش خود را به عنوان یك انسان كامل از دست نمی دهیم و هنوز هم برای افرادی كه دوستمان دارند وخدای بزرگ، آدم پر ارزشی هستیم.
نوشته شده در تاريخ جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

قانون انگیزه: هر چه می گویید یا انجام می دهید از تمایلات درونی، خواسته های شما سرچشمه می گیرد. پس برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه ها را مشخص كرد تا با یك برنامه ریزی اصولی به هدف رسید.

قانون انتظار:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 16 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

لطفا 2 دقيقه براي خواندن اين مطلب وقت بگذاريد

آموزگارى تصمیم گرفت که از دانش‌آموزان کلاسش به شیوه جالبى قدردانى کند.
او دانش‌آموزان را یکى‌یکى به جلوى کلاس می‌آورد و چگونگى اثرگذارى آن‌ها بر خودش را بازگو می‌کرد.
آن گاه به سینه هر یک از آنان روبانى آبى رنگ می‌زد که روى آن با حروف طلایى نوشته شده بود:


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

گوش‌ها را باید شست
«گفتن و شنیدن‏»، دو خط ارتباطی با مردم است. به تعبیر دیگر، دو نعمت ‏بزرگ الهی، قدرت گویایی و شنوایی است که سهم مهمی در ایجاد ارتباط‌های انسانی دارد و برای داشتن روابطی سالم و سودمند، نیازمند آن هستیم که شیوه صحیح استفاده از «زبان‏» و «گوش‏» را مورد توجه ‏قرار دهیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص اعلام فهرست اسامي پذيرفته‌شدگان نهايي كدرشته‌محل‌هاي‌متمركز و معرفي شدگان چند برابر ظرفيت كدرشته محل‌هاي نيمه‌متمركز آزمون مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دوره‌هاي ترمي سال 1390 دانشگاه جامع علمي ـ‌كاربردي

با حمد و سپاس به درگاه خداوند متعال، با آرزوي موفقيت براي كليه داوطلبان عزيز، بدين‌وسيله توجه پذيرفته‌شدگان نهايي كدرشته محل‌هاي متمركز و همچنين معرفي شدگان چند برابر ظرفيت كدرشته محل‌هاي نيمه‌متمركز آزمون مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دوره‌هاي ترمي سال 1390 دانشگاه جامع علمي ـ‌كاربردي را به موارد ذيل معطوف مي‌دارد:
الف) بر اساس ضوابط مربوط به گزينش متمركز هر يك از رشته‌هاي تحصيلي گروه‌هاي آموزشي مختلف مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته علمي‌ـ‌كاربردي سال 1390 از بين داوطلباني كه حدنصاب نمره علمي لازم را احراز كرده‌اند، بر اساس اولويت كدرشته محل‌هاي انتخابي و ظرفيت‌هاي تخصيص داده شده به هر سهميه، گزينش انجام و فهرست اسامي پذيرفته‌شدگان در هر كدرشته محل استخراج گرديده است.
كليه پذيرفته‌شدگان لازم است در يكي از روزهاي شنبه مورخ 29/11/90 لغايت چهارشنبه مورخ 3/12/90 با در دست داشتن مدارك به شرح بند‹‹ج›› اين اطلاعيه و با توجه به كدرشته محل قبولي، به نشاني تعيين شده در جدول شماره (124) دفترچه راهنماي آزمون مربوط مراجعه نمايند. لازم بذكر است شروع كلاس‌ها متعاقباً از طريق مركز آموزشي مربوط به اطلاع خواهد رسيد.
ب) براساس ضوابط مربوط به گزينش رشته‌هاي نيمه‌متمركز براي رشته‌هايي كه نياز به اقداماتي نظير مصاحبه و يا آزمون عملي دارند، لازم است براي شركت در مراحل مذكور از تاريخ 29/11/90 لغايت 3/12/90 با دردست داشتن مدارك زير به مركز آموزشي ذيربط به نشاني تعيين شده در جدول شماره (124) دفترچه راهنماي آزمون مربوط مراجعه نمايند. بديهي است عدم مراجعه داوطلبان در روزهاي تعيين شده براي انجام مراحل نهايي گزينش به منزله انصراف قطعي از گزينش در رشته ذيربط تلقي خواهد شد. ضمناً به اطلاع معرفي شدگان رشته‌هاي نيمه‌متمركز مي‌رساند كه پس از اعلام نتيجه مراحل مصاحبه و يا آزمون عملي اين دسته از داوطلبان، گزينش نهايي انجام و فهرست اسامي قبول‌شدگان نهايي متعاقباً از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور  به آدرس www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.
ج) مدارك لازم براي ثبت‌نام:
1- تصوير تمام صفحات شناسنامه و اصل آن جهت مطابقت.
2- تصوير كارت ملي و اصل آن جهت مطابقت.
3- اصل و تصوير گواهينامه پايان تحصيلات نظام قديم آموزش متوسطه يا دوره پيش دانشگاهي (ويژه پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي كارشناسي پيوسته).
4- اصل مدرك فوق ديپلم يا كارداني دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي مورد تأييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي و يا وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش و يك برگ تصوير آن (ويژه پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي كارشناسي ناپيوسته).
5- 6 قطعه عكس تمام رخ 4×3 تهيه شده در سال جاري.
6- گواهي اشتغال به كار با امضا و مهر بالاترين مقام مسئول، آخرين فيش حقوقي و آخرين حكم كارگزيني يا قرارداد معتبر انجام كار (براي پذيرفته‌شدگان شاغل)
7- مدركي كه وضعيت نظام وظيفه برادران را با توجه به بند 3-2 (مقررات وظيفه عمومي) مندرج در صفحه 3 و 20 دفترچه راهنماي شركت در آزمون مذكور مشخص نمايد.
8- ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان اتباع خارجي براساس مندرجات صفحات 2 و 19 دفترچه راهنماي شركت در آزمون دوره‌هاي مذكور صورت گيرد.
 
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
 
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

پروفسور حميد  نطقي

۲۲ شهريور مصادف با سالروز تولد پدر روابط عمومي ايران دكتر حميد نطقي مي باشد. دكتر نطقي در چنين روزي در سال 1299 هجري شمسي كه از نظر تاريخي مصادف با روز شهادت شيخ محمد خياباني است، در تبريز متولد شد. ايشان تحصيلات ابتدايي را در دبستان اتحاد نوبري و تحصيلات متوسطه را در دبيرستان نجات ادامه داده و پس از مهاجرت خانواده به آستارا، تحصيلات خود را در دبيرستان حكيم نظامي اين شهر به پايان رساند. وي در همين دوره از تحصيل با نيما يوشيج پدر شعر ايران آشنا شد.
دكتر حميد نطقي تنها پسر خانواده بود و در دامان پدر فاضلش، سيد حسن نطقي از بنيانگذاران انجمن ادبي تبريز پرورش يافت. وي تحصيلات دانشگاهي را در رشته حقوق ادامه داده  و ليسانس را از دانشگاه تهران و دكتراي حقوق را از دانشگاه استانبول اخذ نمود.
ايشان پس از بازگشت به كشور به سال 1319 در شركت نفت استخدام شد و در سال 1330 به سمت مديريت روابط عمومي اين شركت كه نام دفتر انتشارات را داشت، منصوب شد. از همين زمان است كه با پشتكار و جديت دكتر نطقي، روابط عمومي بصورت نوين و علمي در ايران آغاز به كار كرد. مرحوم دكتر نطقي براي نخستين بار اصطلاح روابط عمومي را از ترجمه انگليسي Public Relation بكار گرفته و آن را در سطح كشور اشاعه داد. ايشان همچنان يكي از اولين كتابهاي تخصصي رشته روابط عمومي را بنام «مديريت و روابط عمومي» تأليف و منتشر نمود. اين كتاب كه در سال 1349 منتشر شده است، نشانگر درك عميق و نكته سنجي دكتر نطقي در مورد محدوده عمكرد روابط عمومي مي باشد كه همانا عبارت است از عدم شناخت و درك مديران و مسئولان از فلسفه روابط عمومي كاربردي به اذعان متخصصان روابط عمومي و با توجه به نتايج تحقيقات انجام يافته، هم اكنون نيز مهمترين مبحث در مورد مشكلات فراروي روابط عمومي ها، شناساندن روابط عمومي و اهميت آن به مديران و مسئولان ادارات، سازمانها، كارخانجات و . . . است. اميد است اين مهم با تلاش اهل فن و پشتكار جوانان تحصيل كرده اين مرز و بوم صورت تحقق يافته و جايگاه روابط عمومي در سازمان ها ارتقاء يابد.
با تأسيس مؤسسه عالي مطبوعات، دكتر نطقي در سال 1346 مديريت گروه روابط عمومي اين مؤسسه را بر عهده گرفت و به تحقيق و تدريس در اين زمينه پرداخت. بعدها در دانشكده علوم  ارتباطات اجتماعي كه كه پس از انقلاب به دانشگاه علامه طباطبايي تغيير نام يافت به تدريس در رشته روابط عمومي مبادرت نموده و مدتي رياست دانشكده را نيز بر عهده داشت. همچنين سر فصل دروس اختصاصي رشته روابط عمومي را بدون هيچ چشم داشتي تدوين نمود.
با تلاش هاي فراوان دكتر نطقي و دكتر كاظم معتمد نژاد در سال 1366، «روابط عمومي» به عنوان يك گرايش در مقطع كارشناسي رشته علوم ارتباطات اجتماعي به تصويب شوراي عالي برنامه ريزي وزارت فرهنگ و آموزش عالي رسيد.
ايشان از سال 1369 تا 1377 براي معالجه و مداوا به انگلستان عزيمت نموده و طي اين مدت با دانشگاه ادينبورگ همكاري علمي داشت. دكتر نطقي علاوه بر تدريس در روابط عمومي، به زبان هاي فارسي، تركي، عربي، انگليسي، فرانسه، آلماني و اسپانيولي تسط داشته و طبع شعر هم داشت، بطوريكه اشعار زيبايي به زبان هاي تركي و فارسي از خود به يادگار گذاشته است. ايشان در بعد از ظهر روز جمعه 25 تير ماه 1378 در بيمارستان ناتينگهام انگلستان به علت بيماري سرطان خون درگذشت. روانش شاد و يادش گرامي باد.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

 

1- عبارت است از هنر پرسيدن پرسشهاي درست و به دقت گوش دادن ؟
الف) گزارش                             ب) مصاحبه                                ج) تهيه پرسشنامه               د) افكار سنجي
2- اين مصاحبه معمولا زنده تر ، داغ تر و به روز تر است و غالب مصاحبه هاي خبر ساز به اين صورت انجام مي گيرد ؟
الف) مصاحبه كتبي                     ب) مصاحبه تفسيري                       ج) مصاحبه شفاهي              د) مصاحبه باز
3- در اين نوع مصاحبه ها ، هدف بيشتر كسب آگاهي و شناساندن افراد (خبرساز يا عادي يا غير معروف ) عقايد و افكار آنه در زمينه هاي سياسي ، مذهبي و اجتماعي و... است .
الف) مصاحبه راديويي               ب) مصاحبه هدايت شونده                ج) مصاحبه مطبوعاتي        د) مصاحبه فردي
4- هدف از اين نوع مصاحبه آن است كه از فردي كه در قبال اخذ تصميم و ارائه طرحي مسئول بوده بخواهد كه دلايل خود را براي مبادرت ورزيدن به رشته اي از اقدامات اظهار و توجيه كند.

الف) مصاحبه پاسخگو محور                                                                        ب) مصاحبه عاطفي يا احساسي  ج) مصاحبه بيانگر عقيده يا تشريح كننده                                               د) مصاحبه با هدف گرد آورنده اطلاعات



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

 

در اين نوشتار سعى داريم با برشمردن هفت گام اساسي، دريچه اى نو بر روى كارآفرينان و ديگر افراد جامعه براى راه اندازى و مديريت كسب كارى جديد براى خود و ديگر افراد جامعه بگشاييم و با پرداختن به نكات اساسى و سخنان كارآفرينان بزرگ دنيا، به باورهاى جديدى در عرصه كارآفرينى برسيم.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

وب‌سایت‌ها که از آن‌ها به عنوان پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی نام می‌برند و توسط روابط عمومی ها مدیریت می‌شوند، ابزار رسانه‌ای جدیدی هستند که وظیفه خبری روابط عمومی‌ها را گسترده‌تر کرده است و آن‌ها را به یک رسانه خبری آنلاین تبدیل می‌کند. اما آیا با ورود به عصر اینترنت و استفاده از فناوری‌های نوین وب‌سایت یک سازمان که با مخاطبان جهانی سر و کار دارد می‌تواند جای سازمان‌های رسانه ای، سایت های خبری و یا خبرگزاری ها را بگیرد؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

گرچه لاسول بیش از 60 جلد کتاب نوشته است ، اغلب دانشجویان ارتباطات وی را با جمله معروفی که در سال 1940 نگاشت ، می شناسند: چه کسی ، چه چیزی را ، از چه مجرایی ، و به چه کسی با چه تاثیری می گوید.وی وسایل ارتباط جمعی را مجموعه ای به هم پیوسته می داند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

ایران در عملیات دیپلماتیک خود باید این اقدامات را انجام دهد:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, توسط نصیری |

شستشوی مغزی دو هدف دارد:

1-    وادار کردن فردی بی گناه به پذیرش اینکه علیه مردم یا دولت مرتکب جرمی جدی شده است.


ادامه مطلب...