آموزگار چند پایه
آموزش ابتدایی
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

 اکثر علوم کاربردی برای خود قواعد و قوانین معینی دارند که باید استخراج شده و بر کاربرد آنها تأکید شود.

روابط عمومی نیز به عنوان یک علم کاربردی، قواعد و قوانین خاص خود را دارد. در این مقاله 20 قانون موثر و تاثیرگذار مورد توجه قرار گرفته است که بی تردید هر از یک از آنها می تواند مبین راهبردها و رویکردهای اساسی در این حرفه باشد.

در زیر 20 قانون طلایی روابط عمومی را ملاحظه می کنید:

1- قانون مخاطب (مخاطب خود را بشناسید)

2- قانون بحران (براي مواجهه با بحران آماده باشید)

3- قانون مراقبت (از رفتار مديران مراقبت کنید)

4- قانون برنامه (براساس برنامه عمل كنید)

5- قانون حضور (در همه جا حضور یابید)

6 - قانون تماس (با گروه هاي اجتماعی مرتبط تماس مستقیم برقرار کنید)

7- قانون وفاداري (به مدیریت و مخاطبان سازمان وفادار بمانید)

8- قانون گفتمان (سطوح گفت و گو را همواره گسترش دهید)

9- قانون اخلاق (اخلاق، سرلوحه عمل قرار دهید)

10- قانون تحقيق (آغاز و پايان فعاليت خود راتحقیق استوار کنید)

11- قانون تفاهم (برای ایجاد و توسعه همکاری، به مخاطبان خود به هم فهمی برسید)

12- قانون شكل (فرم و شکل مناسب را فراموش نکنید)

13- قانون محتوا (محتوا را فدای فرم نکنید)

14- قانون شنيدن (آماده شنیدن باشید)

15- قانون تصوير (با ایجاد تصوير مثبت، خط شكن عمليات ارتباطي باشید)

16- قانون خدمت (به همه خدمت کنید)هيچ مخاطبي از خدمات روابط عمومي محروم نمي شود.

17- قانون احسان (به همگان نيكي کنید)

18- قانون شهرت (حضور محروفیت را گسترش دهید)

19- قانون محبوبيت (همواره محبوب تر شوید)

20- قانون خلاقیت (به تازه گردانی فکر کنید و نو شوید)

هوشمند سفیدی

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 24 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

به نام خدا

 

تقدیم به سید زنان دو عالم الگو کامل حجاب وعفاف حضرت فاطمه زهرا (س) وبانوی شجاع و

سفیر کربلا  حضرت ام المصائب زینب کبری(س) و همه بانوان ی که این بزرگواران را الگوی خویش قرار

می دهند ودر پرتوی نورانی چادر های خود مردان و زنان بزرگ را تربیت کرده سرمشق مردم جهان قرار

می دهند.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |
1-پايه‏هاى اسلام

قال الباقر عليه السلام:

بنى الاسلام على خمسة اشياء، على الصلوة و الزكاة و الحج و الصوم و الولايه.

امام باقر عليه السلام فرمود:

اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).

فروع كافى، ج 4 ص 62، ح 1

 

2-فلسفه روزه

قال الصادق عليه السلام:

انما فرض الله الصيام ليستوى به الغنى و الفقير.

امام صادق عليه السلام فرمود:

خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.

من لا يحضره الفقيه، ج 2 ص 43، ح 1

3-روزه آزمون اخلاص

قال اميرالمومنين عليه السلام:

فرض الله ... الصيام ابتلاء لاخلاص الخلق‏امام على عليه السلام فرمود:

خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

نگاهم رو به سمتِ تو ؛ شبم آیینه ی ماهه
دارم نزدیکتر میشم ؛ یکم تا آسمون راهه

به دستای نیازِ من ؛ نگاهی کن ازون بالا
من این آرامشه محضو ؛ به تو مدیونم این روزا
 
تو دیدی من خطا کردم ؛ دلم گُم شد دعا کردم
کمک کن تا نفس مونده ؛ به آغوشه تو برگردم

تو حتی از خودم بهتر ؛ غریبی هامو میشناسی
نمیخوام چترِ دنیارو ؛ که تو بارونِ احساسی

خدایا دوستت دارم ؛ واسه هرچی که بخشیدی
همیشه این تو هستی که ؛ ازم حالم رو پرسیدی

بازم چشمامو می بندم ؛ که خوبی هاتو بشمارم
نمیتونم ! فقط میگم : خدایا دوستت دارم . . .

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

یک دانشجوی دختر با موهای قرمز که از چهره‌اش پیداست آلمانی است، سینی غذایش را تحویل می‌گیرد و سر میز می‌نشیند و سپس یادش می‌افتد که کارد و چنگال برنداشته، و بلند می‌شود تا آنها را بیاورد اما وقتی برمی‌گردد، با شگفتی مشاهده می‌کند که یک مرد سیاه‌پوست، احتمالا اهل ناف آفریقا (با توجه ...به قیافه‌اش)، آنجا نشسته و مشغول خوردن از ظرف غذای اوست !!!
 
بلافاصله پس از دیدن این صحنه، زن جوان سرگشتگی و عصبانیت را در وجود خودش احساس می‌کند اما به‌سرعت افکارش را تغییر می‌دهد و فرض را بر این می‌گیرد که مرد آفریقایی با آداب اروپا در زمینۀ اموال شخصی و حریم خصوصی آشنا نیست.

او حتی این را هم در نظر می‌گیرد که شاید مرد جوان پول کافی برای خرید وعدۀ غذایی‌اش را ندارد.

در هر حال، تصمیم می‌گیرد جلوی مرد جوان بنشیند و با حالتی دوستانه به او لبخند بزند.

جوان آفریقایی نیز با لبخندی شادمانه به او پاسخ می‌دهد !
 
دختر آلمانی سعی می‌کند کاری کند؛ این‌که غذایش را با نهایت لذت و ادب با مرد سیاه سهیم شود.

به این ترتیب، مرد سالاد را می‌خورد، زن سوپ را، هر کدام بخشی از تاس کباب را برمی‌دارند، و یکی از آنها ماست را می‌خورد و دیگری پای میوه را.

همۀ این کارها همراه با لبخندهای دوستانه است؛ مرد با کمرویی و زن راحت، دلگرم‌کننده و با مهربانی لبخند می‌زنند.

آنها ناهارشان را تمام می‌کنند...

زن آلمانی بلند می‌شود تا قهوه بیاورد و اینجاست که پشت سر مرد سیاه‌پوست، کاپشن خودش را آویزان روی پشتی صندلی می‌بیند، و ظرف غذایش را که دست‌نخورده روی میز مانده است....

هیچ گاه زود قضاوت نکنید

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

اميرالمؤمنين (عليه السلام) بعد از شرح بناي بغداد و ذکر ملوک بني العباس فرمود:
«و تعمل القبه الغبراء ذات الفلاه الحمراء و في عقبها قائم الحق يسفر عن وجهه بين الاقاليم»
و بنا شود قبه خاکي رنگ صاحب بيابان ريگ سرخ و در عقب او قائم حق پرده از روي خود بردارد در بين اقليمها.(1)
ولي در «ملاحم و فتن» سيد طاوس (2) از سليلي به اين عبارت است:
«و ثمه الفتنه الغبراء و القلاده الحمراء»
در آن هنگام فتنه غبار آلوده و قلاده سرخ که کنايه از جنگ است و فتنه عمومي. (3)
پس اگر عبارت اول صحيح باشد مراد قبه اي است که در بغداد بنا شود و آن در زمان ما واقع شد، مقبره فيصل اول را در زمين سرخ رنگي ساختند و رنگش خاکي و خاکستري است. و اگر عبارت دوم صحيح باشد پس آن اشاره به فتنه آخر و جنگ عالمگيري است که ذکرش خواهد آمد. ان شاء الله.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

اين وقايع عبارت است از حوادثي که از باب «ملاحم و فتن» و إخبار به مغيبات به آنها إخبار شده يعني: چنين فتنه ها و حادثه ها رخ خواهد داد ولي مانند وقايع عامه که نه جنبه علامتي دارد و نه تصريح به وقت حدوث آنها شده.
نهايت فرق اين است که آنها جنبه عمومي و نوعي داشت و اينها جنبه خصوصي و اختصاصي دارد و از اينگونه وقايع يعني واقعه هاي خاص بسيار است که هر يک از ائمه (عليه السلام) به شطري از آن إخبار کرده اند و کتب مبسوطه اي که در شرح حال ائمه (عليه السلام) نوشته شده براي هر يک در شمار معجزاتش بابي يا فصلي مخصوص در إخبار به مغيبات او باز کرده اند و جمع همه آنها به تنهايي کتاب بزرگي خواهد شد، الا اينکه قسمتي از اينها را نظير آن وقايع عامه در باب علامات نوشته اند به همان نظر که آنهار ا نوشته اند و اينها هم نوعا واقع شده و گذشته و بعضي هم مبهم و محتمل الوجوه است.
پس چندان فائده اي در ذکر آنها نيست الا اينکه اطلاع و تذکر اجمالي لازم است، تا هم رفع اشتباه شود از کساني که مراجعه به کتب ديگر کرده يا مي کنند و هم دفع اعتراض شده باشد که چرا فلان واقعه يا علامت را ذکر نکرده اي.

Click for larger version



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

اي كه هزار، هزار شمع در انتظار يك نگاه تو سوختند .

شوري است عشق تو و دلنشين غمي است به انتظار قدم‌‌هايت زيستن،

بدان كه مصراع زندگيم با قافيه تو پايان خواهد يافت.

بيا كه اگر تو بيايي تمامي شب‌هاي يلداي غم سپيده صبح را

مهمان هميشگي دلم خواهد كرد...

نمي‌دانم آيا دل كوچكم تا ظهور تو در تكاپو است يا تا غروب آرزوهايش چيزي نمانده....

اما ... غمگين‌ام و مي‌ترسم كه دلم از جنب و جوش بيافتد و تو نيايي....

افسوس، من و كلمات مجنونم شايد روز آمدنت را نبينيم

من به همه كساني كه آن روز تو را مي‌بينند

و در دو سوي خيابان‌ها قلبهاي سبزشان را به تو هديه مي‌دهند، حسوديم مي‌شود

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

یا سید یا سند یا صمد یا من له المستند اجعل لی فرجا و مخرجا مما انا فیه و اکفنی فیه و اعوذ بک بسم اللّه التامات یا اللّه یا اللّه یا اللّه یا رحمن یا رحمن یا رحمن یا رحیم یا خالق یا رازق یا باری یا اول یا اخر یا ظاهر یا باطن یا مالک یا قادر یا واهب یا وهاب یا تواب یا حکیم یا سمیع یا بصیر یا غفور یا رحیم یا غافر یا شکور یا عالم یا عادل یا کریم یا رحیم یا ودود یا غفور یا روف یا وتر یا مغیث یا مجیب یا حبیب یا منیب یا رقیب یا معید یا حافظ یا قابض یا حی یا مالک یا باعث یا وارث یا رحیم یا راحم یا فاتح یا فارج یا فاخر یا معز یا مذل یا معین یا مبین یا جلیل یا جمیل یا کفیل یا وکیل یا دلیل یا حی یا قیوم یا جبار یا غفار یا حنان یا منان یا دیان یا غفران یا برهان یا سبحان یا مستعان یا سلطان یا امین یا مومن یا متکبر یا شکور یا عزیز یا علی یا وفی یا قوی یا غنی یا محق یا معطی یا اخر یا احسن الخالقین یا خیر الرازقین یا خیر الغافرین یا خیر المحسنین یا خیر الناصرین یا ارحم الراحمین یا نور السموات و الارض یا هادی المضلین یا دلیل المتحیرین یا خالق کلشی ء یا فاطر السموات و الارض یا هادی المضلین یا مفتح الابواب یا مسبب الاسباب یا رفیع الدرجات یا ولی الحسنات یا غافر الخطیئات یا محیی الاموات یا ضاعف الحسنات یا دافع البلیات اللهم احفظ صاحب هذا الدعاء من الطاعون و الزلزله و الفجاه و الوباء و من شر السلطان الجابر و شر العین السوء و من شر الاعداء و من شر الجن و الانس بحق لا اله الا هو الحی القیوم بحق کهیعص و بحق حمعسق و بحق محمد المصطفی و بحق علی المرتضی و الائمه الهدی و بحق اللوح و القلم و الکرسی و العرش و بحق فسیکفیکهم اللّه و هو السمیع العلیم اللهم احفظ صاحب هذ الدعاء من شر کل ذی شر و من شر طارق اللیل و النهار و من شر والد و ما ولد و من شر مایلج فی الارض و ما یخرج منها و هو الغفور الرحیم اللهم احفظ صاحب هذا الدعا من شر الاعداء و من شر جمیع المحنه و الداء و من شر النفاثات فی العقد و من شر حاسد اذا حسد یا رب بعز عزتک و القهر بلطفک و الرحمه رحمتک یا واهب العطایا یا دافع البلایا یا غافر الخطایا یا ستار العیوب یا نور الغیوب یا نور القلوب یا حبیب القلوب یا قاضی الحاجات یا رحمن الدنیا و الاخره یا ارحم الراحمین و بحق الا الا اللّه تصیر االامور اللهم استودعک نفسی و روحی و مالی و اولادی و جمیع ما انعمت علی فی الدین و الدنیا و الاخره انه لا یضیع صانیک یصونک و محفو ظک و مامولک و لایجیرنی احد منک و لن اجد من دونه ملتحدا اللهم ربنا اتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار و عذاب القبر برحمتک یا ارحم الراحمین و صلی اللّه علی محمد و اله اجمعین الطاهرین و الائمه المعصومین و سلم تسلیما کثیرا کثیرا.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

روزی روزگاری پسرک فقیری زندگی می کرد.که برای گذران زندگی و تامین مخارج تحصیلش دستفروشی می کرد.از این خانه به آن خانه می رفت تا شاید بتواند پولی بدست آورد.روزی متوجه شد که تنها یک سکه ۱۰ سنتی برایش باقیمانده است و این درحالی بود که شدیداً احساس گرسنگی می کرد.تصمیم گرفت از خانه ای مقداری غذا تقاضا کند. بطور اتفاقی درب خانه ای را زد.دختر جوان و زیبائی در را باز کرد.پسرک با دیدن چهره زیبای دختر دستپاچه شد و بجای غذا ، فقط یک لیوان آب درخواست کرد.

دختر که متوجه گرسنگی شدید پسرک شده بود بجای آب برایش یک لیوان بزرگ شیر آورد.پسر با تمانینه و آهستگی شیر را سر کشید و گفت : «چقدر باید به شما بپردازم؟ » .دختر پاسخ داد: « چیزی نباید بپردازی.مادر به ما آموخته که نیکی ما به ازائی ندارد.» پسرک گفت: « پس من از صمیم قلب از شما سپاسگذاری می کنم»
سالها بعد دختر جوان به شدت بیمار شد.پزشکان محلی از درمان بیماری او اظهار عجز نمودند و او را برای ادامه معالجات به شهر فرستادند تا در بیمارستانی مجهز ، متخصصین نسبت به درمان او اقدام کنند.
دکتر هوارد کلی ، جهت بررسی وضعیت بیمار و ارائه مشاوره فراخوانده شد.هنگامیکه متوجه شد بیمارش از چه شهری به آنجا آمده برق عجیبی در چشمانش درخشید.بلافاصله بلند شد و بسرعت بطرف اطاق بیمار حرکت کرد.لباس پزشکی اش را بر تن کرد و برای دیدن مریضش وارد اطاق شد.در اولین نگاه اورا شناخت.
سپس به اطاق مشاوره باز گشت تا هر چه زود تر برای نجات جان بیمارش اقدام کند.از آن روز به بعد زن را مورد توجهات خاص خود قرار داد و سر انجام پس از یک تلاش طولانی علیه بیماری ، پیروزی ازآن دکتر کلی گردید.
آخرین روز بستری شدن زن در بیمارستان بود.به درخواست دکتر هزینه درمان زن جهت تائید نزد او برده شد.گوشه صورتحساب چیزی نوشت.آنرا درون پاکتی گذاشت و برای زن ارسال نمود.
زن از باز کردن پاکت و دیدن مبلغ صورتحساب واهمه داشت.مطمئن بود که باید تمام عمر را بدهکار باشد.سرانجام تصمیم گرفت و پاکت را باز کرد.چیزی توجه اش را جلب کرد.چند کلمه ای روی قبض نوشته شده بود.آهسته انرا خواند:

«بهای این صورتحساب قبلاً با یک لیوان شیر پرداخت شده است»

نوشته شده در تاريخ شنبه 10 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

حالا اگه آیکون نظر دستتون رو گاز نمگیره بهشون نظر بدین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بزرگترین سبیل دنیا

عکس هایی از رکوردهای دیدنی گینس در سال ۲۰۱۲  www.taknaz.ir

 این هم عجیب ترین تقلب دنیا

 عجیب ترین روش های تقلب در امتحان ( تصویری) www.taknaz.ir

البته ایشون هم دماغشو عمل کرده ولی مثل اینکه

دکترش خوب نبوده!!!نیشخند

بینی دراز, درازترین بینی جهان, مسابقات درازی بینی

 

 

البته ایشون دماغشو عمل کرده ولی مثل اینکه

دکترش خوب نبوده!!!نیشخند

نوشته شده در تاريخ جمعه 10 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |
نوشته شده در تاريخ جمعه 9 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

نوشته شده در تاريخ جمعه 8 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

معرفی چند کتاب کاربردی در زمینه روابط عمومی


ü      روابط عمومی در اثر دیجیتالو نویسنده جان شنتون، مترجم مهدی باقریان، انتشارات کارگزار روابط عمومی، 1383


ü      روابط عمومی در فضای سایبر، نویسنده دکتر محمد سلطانی فر، انتشارات شرکت روابط عمومی و تبلیغات هفت تبلیغ، 1388


ü      روابط عمومی کاربردی و فنون گردهمایی ها، نویسنده: مهدی باقریان، انتشارات بوستان کتاب، 1381


ü      اصول و آداب تشریفات، نویسندگان: احمد یحیایی ایله ای و برات ا... صمدی راد، انتشارات کارگزار روابط عمومی، 1387


ü      استراتژی اقیانوس آبی(چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنایی ندارد.)، نویسندگان: دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا، مترجم: علیرضا پورممتاز، انتشارات آسیا، 1388


ü      روابط عمومی؛ کاربردها و تاکتیک ها، نویسندگان: دنیس ال. ویلکاکس، گلنت تی. کمرون، فیلیپ اچ. آولت، ورن کی. ایجی، مترجمان: دکتر سید محمد اعرابی و داوود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی 1386


ü      روابط عمومی؛ نقش، فرایند و استراتژی، دنیس ال. ویلکاکس، گلنت تی. کمرون، فیلیپ اچ. آولت، ورن کی. ایجی، مترجمان: دکتر سید محمد اعرابی و داوود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی 1386

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

 به گزارش ایرنا از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از كشور، حجت‌الاسلام و المسلمین 'سید مصطفی قاضوی' با بیان اینكه امسال، نهاد چهارمین دوره اعزام دانشجویان خارج كشور به عمره مفرده را پشت سر می‌گذارد، گفت: این نهاد همواره در تلاش بوده كه كمیت و كیفیت اعزام این دانشجویان به عمره را افزایش دهد.

وی خاطرنشان كرد: سهمیه اعزام دانشجویان ایرانی خارج به عمره مفرده كه در اولین سال، 500 نفر بود به دوبرابر افزایش یافته است.

وی در آستانۀ اعزام دومین گروه دانشجویان اعزامی در سال 91 تاكید كرد: برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای علاوه بر آن چه برای دیگر زائران خانۀ خدا اجرا می‌شود برای دانشجویان درنظر گرفته می شود كه زیارت اماكن مقدسه مدینۀ منوره و مكۀ مكرمه، دریافت بسته‌های فرهنگی ویژه و برگزاری جلسات مشترك دانشجویی، جشن‌ها، برنامه‌های اختتامیه در مدینه منوره و مكه مكرمه، مسابقات مشترك بین كاروان‌ها و بازدیدهای ویژه از اماكن مذهبی و دیدنی شهرهای مكه و مدینه از جمله آنها به شمار می آید.

قاضوی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای این زائران به دلیل حضور آنها در محیط‌های خارج از ایران و در معرض انواع مختلف دیدگاه‌های كلامی، اعتقادی و اخلاقی قرار گرفتن، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل سعی شده در انتخاب روحانیان كاروان و عوامل اجرایی، بیشترین دقت به عمل آید تا افراد با تجربه، با سواد دانشگاهی و آشنا و مسلط به مسائل روز و محیط‌های دانشجویی خارج از كشور همراه این دانشجویان اعزام شوند.

به گفته وی جلسات آموزش مجازی عمره در فضای اینترنت و تولید محتوای آموزشی در پرتال آموزشی و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از كشور نیز از جمله برنامه‌های ویژه‌ای است كه برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از كشور در نظر گرفته شده است و دلیل این امر را دوری مسافت و پراكندگی جغرافیایی زائران به واسطۀ حضور در كشورهای مختلف جهان عنوان كرد.

قاضوی نیاز به حضور در اماكن مذهبی را یكی از نیازهای فطری تمام انسان‌ها معرفی كرد و هدف از اجرای عمره را ا تأثیرات عمیق و مثبتی دانست كه این گونه سفرها در روحیات و رفتارهای دانشجویان می‌گذارد.

وی به فراهم كردن مقدمات اعزام دانشجویان ایرانی از كشورهای مختلف اروپایی به حج تمتع در دو سال گذشته اشاره كرد و گفت: به همین منظور كمیته‌ای در اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی اروپا تشكیل شده و نسبت به اعزام دانشجویان ایرانی دانشگاه های اروپایی و برگزاری كلاس‌های آموزش مجازی اقدام لازم صورت گرفته است.

فراهنگ**1055**1588

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

استفاده از سلاحهای شیمیایی در طول جنگ تحمیلی (1367-1359) توسط عراق، بیش از 100هزار مجروح و شهید در بین نظامیان و مردم بی دفاع کشورمان بر جای گذاشت. پس از جنگ جهانی اول، این اولین بار بود که از سلاحهای شیمیائی به صورت وسیع در جنگ استفاده می شد و این موضوع آشکارا مغایر با پروتکل 1925 ژنو بود. علاوه بر رزمندگان، مردم بی دفاع شهرها و روستاهای مرزی نیز بارها مورد تهاجم این سلاحها قرار گرفتند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |

محل يادمان مشهد شهداي فاجعه هفتم تير افتتاح مي شود
با حضور آيت الله مهدوي كني


سي و يكمين سالگرد فاجعه تروريستي هفتم تير و شهادت مظلومانه آيت الله بهشتي و 72 تن از ياران صديق و وفادار انقلاب اسلامي در فاجعه تروريستي سال 60 مراسم افتتاحيه محل يادمان مشهد شهداي فاجعه هفتم تير برگزار مي شود.به گزارش فارس، به مناسبت فرا رسيدن سي و يكمين سالگرد فاجعه تروريستي هفتم تير و شهادت مظلومانه آيت الله بهشتي و هفتاد و دو تن از ياران صديق و وفادار انقلاب اسلامي در فاجعه تروريستي سال 60 ؛ مراسم افتتاحيه محل يادمان مشهد شهداي فاجعه هفتم تير در ميدان بهارستان، خيابان شهيد مصطفي خميني، چهار راه سرچشمه، كوچه شهيد صيرفي پور، صبح امروز سه شنبه مورخ 6 تير برگزار مي شود.اين مراسم با حضور آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري و محمدباقر قاليباف شهردار تهران و مقامات عالي رتبه نظام و برخي از مسئولان ارشد كشوري و لشكري، شخصيت هاي برجسته سياسي و مذهبي، خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان فاجعه هفتم تير خواهد بود.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |
حضرت عباس(ع) در نگاه امام صادق (ع)

امام صادق (علیه السلام) عقل ابداعگر و اندیشمند اسلام و چهره بى‏مانند دانش بشرى، همواره از عمویش عباس (علیه السلام) تجلیل به عمل مى‏آورد و با درود و ستایشهاى عطرآگین از او یاد مى‏كرد و مواضع قهرمانانه‏اش در روز عاشورا را بزرگ مى‏داشت. از جمله سخنانى كه امام درباره قمر بنى‏هاشم(ع) فرموده است، بیان زیر مى‏باشد:

«عمویم عباس بن على (علیه السلام) بصیرتى نافذ و ایمانى محكم داشت. همراه برادرش حسین جهاد كرد، به خوبى از بوته آزمایش بیرون آمد و شهید از دنیا رفت...(1)

امام صادق (علیه السلام) از برترین صفات مجسم در عمویش كه مورد شگفتى اوست چنین نام مى‏برد:
 

الف: «تیزبینى»:

تیزبینى، پیامد استوارى رأى و اصالت فكر است و كسى بدان دست پیدا نمى‏كند، مگر پس از پالودگى روان، خلوص نیت و از خود راندن غرور و هواهاى نفسانى و عدم سلطه آنها بر درون آدمى.

تیز بینى از آشكارترین ویژگیهاى ابوالفضل العباس بود. از تیزبینى و تفكر عمیق بود كه حضرت به تبعیت از امام هدایت و سیدالشهداء امام حسین (علیه السلام) برخاست و بدین گونه به قله شرف و كرامت دست یافت و خود رابر صفحات تاریخ، جاودانه ساخت. پس تا وقتى ارزشهاى انسانى پایدار است و انسان آنها را بزرگ مى‏شمارد، در برابر شخصیت بى‏مانند حضرت كه بر قله‏هاى انسانیت دست یافته است سر بر زمین مى‏ساید و كرنش مى‏كند.

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «عمویم عباس بن على (علیه السلام) بصیرتى نافذ و ایمانى محكم داشت. همراه برادرش حسین جهاد كرد، به خوبى از بوته آزمایش بیرون آمد و شهید از دنیا رفت...(1)
 

ب: «ایمان استوار»:

 یكى دیگر از صفات بارز حضرت، ایمان استوار و پولادین اوست. از نشانهاى استوارى ایمان حضرت، جهاد در كنار برادرش، ریحانه رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) بود كه هدفش جلب رضایت پروردگار متعال به شمار مى‏رفت. و همانطور كه در رجزهایش روز عاشورا بیان داشت از این جانبازى كمترین انگیزه مادى نداشت و همین دلیلى گویاست بر ایمان استوار حضرت.
 

ج: «جهاد با حسین (علیه السلام)»:

فضیلت دیگرى كه امام صادق (علیه السلام) براى عمویش، قهرمان كربلا، عباس (علیه السلام) نام مى‏برد، جهاد تحت فرماندهى سالار شهیدان، سبط گرامى پیامبر اكرم (صل الله علیه و آله) و آقاى جوانان بهشت است. جهاد در راه آرمان برادر، بزرگترین فضیلتى بود كه حضرت ابوالفضل بدان دست یافت و نیك از عهده آزمایش به درآمد و در روز عاشورا قهرمانیهایى از خود نشان داد كه در دنیاى دلاورى و شجاعت بى‏مانند است ...

 

عباس علیه السلام در نگاه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

مصلح بزرگ، حجت خدا و بقیة الله الاعظم، امام زمان (عج) - قائم آل محمد (ص) در بخشى از سخنان زیباى خود درباره عمویش عباس (ع) چنین مى‏گوید:

«سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرالمؤمنین، هم درد بزرگ برادر كه جانش را فداى او ساخت و از دیروز بهره فردایش را برگزید، آنكه فدایى برادر بود و از او حفاظت كرد و براى رساندن آب به او كوشید و دستانش قطع گشت. خداوند قاتلانش، «یزید بن رقاد» و «حیكم بن طفیل طایى» را لعنت كند...» (1)

امام عصر - عجل الله تعالى فرجه - صفات والاى ریشه دار در عمویش، قمر بنى‏هاشم و مایه افتخار عدنان را چنین بر مى‏شمارد و مى‏ستاید:

1- همدردى و همگامى با برادرش سید الشهداء (ع) در سخت‏ترین و دشوارترین شرایط تا آنجا كه این همگامى و همدلى ضرب المثل تاریخ گشت.

2- فرستادن توشه آخرت با تقوا، خویشتندارى و یارى امام هدایت و نور.

3- فدا كردن جان خود، برادران و فرزندانش در راه سرور جوانان بهشت، امام حسین (ع).

4- حفاظت از برادر مظلومش با خون خود.

5- كوشش براى رساندن آب به برادر و اهل بیتش هنگامى كه نیروهاى ستمگر و ظالم مانع از رسیدن قطره‏اى آب به خاندان پیامبر (ص) شده ‏بودند.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, توسط نصیری |


 

از تو ما را حدیثی در سینه هست و غمی جانکاه بر دل، که شوق انگیزترین حوادث ،غرورآفرین ترین وقایع، شادی آورترین اتفاقات، شیرین ترین گفتارها و نغزترین رفتارها توان این که خنده ای بر لبان ما بنشاند در خود  نمی بیند.

مگر نه با ولادت تو، عشق متولد شد، رشادت رشد کرد، شهامت رنگ گرفت، ایثار معنا؛ شهادت، قداست؛ و خون، آبرو گرفت؟

مگر نه با ولادت تو، زلال ترین تقوا از چشمه سار وجود جوشید؟ مگر نه با ولادت تو " موج"، موجودیت یافت؟

مگر نه این که " نسیم" با تولد تو متولد شد و مگر نه " صاعقه" اولین نگاه تو در گهواره بود و مگر نه "عشق" در کلاس تو، درس می خواند و مگر نه " ایثار" به تو مقروض شد و مگر نه " آفرینش" از روح تو جان گرفت؟

پس چرا ما خبر " ولادت"  تو را هم که می شنویم، بغض گلویمان را می فشرد؟


 

پس چرا ما در روز ولادت تو نیز اشک، پهنای صورتمان را فرا می گیرد؟

از تو ما را حدیثی در سینه است و غمی جانکاه بر دل؛ همان غمی که دل آدم را شکست و یاد تواش گریاند.

پیامبر، آنگاه که تو پا به عرصه ظهور نهادی، گلویت را بویید و اشک دلش، بوسه را بر گلوی تو طراوتی دیگر بخشید.

همان حدیث که توان از تن علی ربود و بر بیابانش ایستاند و ناله اش را به آسمان رساند که:

" ههنا مناخ رکابهم و موضع رحالهم و ههنا مهراق دمائهم فتیة من آل محمد..."

اینجاست قتلگاه حسین، خون عزیزان محمد بر پیشانی این خاک جاودانه می شود. همین جا کاروان عشق درنگ می کند و بار بر زمین می نهد، وادی معاشقه اینجاست. همینجاست که پیامبران و فرشتگان صف در صف، گوش به راز و نیازی عارفانه می سپرند.

این جاست که فریاد خون آلودِ" الهی رضاً برضاک" سینه آسمان را می شکافد و بر رضایت خداوند، چنگ می زند و آسمان از این درد می شکند و زمین بر خود می پیچد.

آری، از تو ما را حدیثی در سینه هست و غمی جانکاه بر دل و رسالتی سنگین بر پشت. تو اگر چه قرآن مجسمی و هر بطن وجود و شخصیت تو را بطنی است و آن را بطنی دیگر تا لایتناهی و اگرچه اوج پرواز والاترین انسان، حضیض - پایین ترین- شناخت تو را درنمی یابد.

و هر چند تو برتری از آنچه ما می اندیشیم و آن صفات که تو را متصف می کنیم و اگر چه تو زینت بخش صفاتی، و اگرچه یادمان نرفته است آن کلام را که در قیامت والاترین مؤمنین  در تب و تاب دیدار خداوندی می سوزند و از او تقاضای دیدار می کنند؛ برقی می درخشد و نوری متجلی می شود که همگان را سالیان دراز بی خویش و بی هوش می کند و وقتی خود را می یابند و به هوش می آیند، عاجزانه از خدا می پرسند که این تو بودی؟ و پاسخ می شوند که این یک تجلی از چهره حسین بود؛ جلوه ای از رخ اباعبدالله، یک نیم نگاه ثارالله... و قلم را هرگز توان شرح این دیدار نیست...ولیکن ما را فقط  یارای دیدن ظواهر است و همین و تا همین حد، آتش به خرمن وجودمان افکنده است و دل های ناقابلمان را پروانه آن شمع جاودانه کرده است.

ما که ظرفیت دریا نداریم، همان قطره مان که در گلو چکانده ای، حیات و زندگیمان بخشیده است.
 

ما در این کاروانسرای دنیا از آن جهت تنفس می کنیم که تو در آن درنگ کرده ای.

ما بر خاکی سجده می کنیم  که پای تو بر آن نشسته و خون تو بر آن چکیده است.ما همچنان که ساده ترین نیازمان؛ آب نوشیدن را، به یاد تو مرتفع می کنیم، احساسمان، اندیشه مان، مرگمان، حیاتمان، سلوکمان، قیاممان، همه و همه رنگ از تو می گیرند و معنا از تو می یابند.

بر مظلومیت جوانانمان از آن خرسندیم که مظلومیت تو را تداعی می کنند. جوانانمان را به یادواره علی اکبر تو به میدان فرستادیم.

و خون را از آن جهت ارج می نهیم که تو- ثارالله- به خدایت اتصالش بخشیده ای و آوارگی زنان و کودکانمان را از آن روی تاب می آوریم که گوشه ای از آن همه درد و رنج تو را بشناسیم. ما هر چه خون به یادواره تو داده ایم و آنچه به دست آورده ایم، از دست های مبارک تو گرفته ایم و بر همین اساس ما گشتیم، جستجو کرده یم، زیرورو کردیم، و ارزشمندترین گلستان جامعه و عطرآگین ترین مجموعه گل را- به اعتقاد باغبان بزرگوار- آن ستون ها را که استواری جامعه در گروی وجودشان است- به اعتقاد بنیانگذار- زیباترین، خالص ترین، مؤمن ترین، ایثارگرترین جوانانمان را- به اعتقاد مربی- جدا کردیم، ممتاز نمودیم و روز تولد تو را به ایشان اختصاص دادیم و جز اینان، چه گروهی را شایستگی این منزلت بود؟

یا اباعبدالله! بابی انت و امی یابن الزهراء!

آتش عشق را در دل کودکان و جوانانمان جاودانگی بخش!

و هدیه های این امت را که بر اساس آیه" لن تنالواالبرحتی تنفقوا مما تحبون"؛ معشوق های خویش را فدای تو کردند، به پیشگاهت بپذیر.