آموزگار چند پایه
آموزش ابتدایی
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

دکتر مرتضي اميري در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، با بيان اين که شايع‌ترين علت صدا کردن مفصل، اصطكاك يک وتر بر روي وتر ديگر يا يک رباط است، اظهار داشت: وقتي افراد هنوز جوان و در حال رشد هستند وترها، رباط‌ ها و استخوان‌ها به نسبت‌هاي متفاوت رشد مي‌کنند که اين مسئله سبب صدا دادن مفاصل بدن مي‌شود.وي افزود: با بالا رفتن سن و نازک شدن غضروف‌هاي اطراف مفاصل، رباط‌ها و وترهاي مفاصل بر روي هم برخورد كرده و صدا مي‌کنند.

اين متخصص ارتوپدي با بيان اينکه دلايل ديگري نيز براي صداي مفاصل وجود دارد عنوان کرد: زماني که وترها و رباط‌ ها درازتر و کشسان‌تر از معمول هستند، مفصل بيش از حد حرکت مي‌کند و صداها بيشتر مي‌شود.
وي گفت: مفصل اغلب انسان‌ها به ‌طور معمول در دوران رشد نرم‌ است و غير از اصطكاك رباط‌ها و وترها بر يکديگر، تنها دليل ديگر پيدايش ناگهاني حباب‌هاي نيتروژن در بافت‌هاي مفصل در هنگام حرکت است به طوري که تعدادي دانه‌هاي ريز در مفصل قرار دارند.
دکتر اميري در ادامه در خصوص درمانهاي رايج صدا دادن مفصل تصريح کرد: در صورتي که اگر مفصل به دليل آسيب ‌ديدن شروع به صدا دادن کند، پزشک با عکس‌برداري از آن احتمال شکستگي را بررسي مي‌کند در غير اين‌صورت، لازم نيست فرد کار خاصي انجام دهد.
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

شيوع اين بيماري چقدر است؟

 سندرم بهجت در برخي مناطق دنيا بيشتر ديده مي‌شود. توزيع جغرافيايي سندروم بهجت با مسير جاده تاريخي ابريشم تطابق دارد. اين بيماري بيشتر دركشورهاي خاور دور، خاور ميانه و مديترانه‌اي مانند: ژاپن، كره، چين، ايران، تركيه،تونس و مراكش ديده مي‌شود. شيوع آن در جمعيت بزرگسالان ژاپن 1 نفر از هر 10 هزارنفر جمعيت و در تركيه 1 تا 3 نفر از هر 1000 نفر جمعيت است.
موارد اندكي نيز ازآمريكا و استراليا گزارش شده است،سندرم بهجت كودكان حتي در مناطق پر خطر نيز نادر است.معيارهاي تشخيصي در 3% بيماران مبتلا قبل از سن 16 سالگي كامل مي‌گردد. به طور كلي،سن شروع بيماري 20 تا 35 سالگي است. بيماري در هر دو جنس به نسبت مساوي ديده مي‌شود، اما افراد مذكر به بيماري شديدتري دچار مي شوند.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

جامعه شناسی را می توان بررسی علمی زندگی گروهی انسانها تعریف کرد. جامعه شناسی  می کوشد به گونه ای عینی به توصیف و تحلیل زندگی اجتماعی انسانها و روابط آنها بپردازد. جامعه شناسی به مطالعه واقعیتهای اجتماعی می پردازد. به طور مثال دولت، پول، مدرسه واقعیتهای اجتماعی هستند. به دلیل زندگی  اجتماعی این مفاهیم برای ما کاملا عادی به نظر می رسد اما اگر با دقت به یک اسکناس صدتومانی نگاه کنیم متوجه می شویم که این یک تکه کاغذ بیشتر نیست چه چیزی به آن ارزش داده و آن را تبدیل به پول نموده است؟ انسانها براساس نیاز خود پدیده های اجتماعی را بوجود آورده آن را باورکرده و بگونه ای با آن برخورد می کنند که بدون آنها زندگی غیر ممکن است.

نگرش جامعه شناختی:
      در جامعه شناسی از نگرش سه سیستمی استفاده می شود یعنی در تحلیل های اجتماعی سه سیستم تاثیرگذار برهم بررسی می شود. «فرد»، «جامعه» و «طبیعت»
      در مورد تاثیر«طبیعت و نظام آفرینش» بر فرد و جامعه می توان گفت که پیدایش جامعه محصول نظام آفرینش است. در اندیشه اجتماعی علامه طباطبایی نحوه شکل گیری جامعه بر اساس اصل استخدام است. به این معنا که انسانها بطور فطری بدنبال استفاده بردن واستخدام دیگری هستند و از آنجاکه با گذشت زمان انسانها نفع خود را در سودرساندن به یکدیگر و استخدام دوسویه یافتند زندگی اجتماعی را شکل دادند. نظام آفرینش انسانها با حداقل دو نیاز فطری مجبور به زندگی اجتماعی می کند از یک طرف نیاز جنسی و از طرف دیگر نیاز به  روابط اجتماعی.
       تاثیر نظام آفرینش از این نیز فراتر رفته و در زمینه های گوناگون ظاهر می گردد. بطور مثال کارل اسمیث و آندرسن به این نتیجه رسیدند که شورش های اجتماعی در روزهای گرم افزایش می یابد. همچنین میان درجه حرارت بالا و میزان قتل و دزدی همبستگی معنی دار وجود دارد همچنین بررسیهای آماری نشان داده است که تاثیرات کره ماه برجزرو مددریا بر میزان زایمانها نیز تاثیر دارد.
چطور بود ؟ فعلا تا اينجا رو داشته باشيد بعدا بقيه شو ميگم.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

 بي شك در مديريت نوين هر مديري در انجام وظايف خود جرياني را دنبال مي كند كه شامل اجزايي چون برنامه ريزي ،سازمان دهي ،نظارت و كنترل ،انگيزش ، ارتباطات و تصميم گيري ، هدايت و رهبري مي باشد تا منتهي به موففيت در ارگان تحت مديريت خود باشد از مواردي كه مطرح شد طبيعتا نقش ارتباطات بعنوان يكي از وظايف اساسي مدير در پيشبرد اهداف سازماني مهمتر جلوه مي كند ايجاد ارتباط حسنه در داخل سازمان و ارتباط موثر و ذهن به ذهن در روابط برون سازماني و انتقال دستاورهاي موفق خود به افراد جامعه و تغيير ديدگاه افكار عمومي با فاكتورهاي مثبت و اعلام برنامه و تشريح اهداف مي طلبد تاجهت هماهنگي و برنامه ريزي در اين مورد بخصوص ،شاكله روابط عمومي بعنوان بازوي مديرتي جلوه نموده و عهده داريكي از وظايف حساس و مهم مدير يعني ارتباطات در اجراي برنامه هاي استرات‍‍‍‍‍‍ژ‍يك در سازمان باشد به عبارتي باچنين نگرشي نقش روابط عمومي   بعنوان رابط بين مديريت با عوامل درون و برون سازماني نمود عيني يافته و مي تواند بعنوان مميز بين مديريت باز و بسته عمل نمايد



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

شهادت سيده نساء عالمين و نور چشمان نبي اكرم بر همه شعيان جهان تسليت باد.

عكسهاي به مناسبت ايام فاطميه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

مردی، اسب اصیل و بسیار زیبایی داشت که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد. همه آرزوی تملک آن را داشتند.باديه‌نشین ثروتمندی پیشنهاد کرد که اسب را با دو شتر معاوضه کند، اما مرد موافقت نکرد. حتی حاضر نبود اسب خود را با تمام شترهای مرد باديه‌نشین تعویض کند.

باد‌يه‌نشین با خود فکر کرد: حالا که او حاضر نیست اسب خود را با تمام دارایی من معاوضه کند، باید به فکر حیله‌ای باشم. روزی خود را به شکل یک گدا درآورد و در حالی که تظاهر به بیماری می‌کرد روی خود را پوشانده، در حاشیه‌ جاده‌ای دراز کشید.او می‌دانست که مرد با اسب خود از آنجا عبور می‌کند. همین اتفاق هم افتاد... مرد با دیدن آن گدای رنجور، سرشار از همدردی، از اسب خود پیاده شد به طرف مرد بیمار و فقیر رفت و پیشنهاد کرد که او را نزدیک پزشک ببرد.

مرد گدا ناله‌کنان جواب داد: من فقیرتر از آن هستم که بتوانم راه بروم. روزهاست که چیزی نخورده‌ام و نمی‌توانم از جا بلند شوم. دیگر قدرت ندارم. مرد به او کمک کرد که سوار اسب شود. به محض اینکه مرد گدا روی زین نشست، پاهای خود را به پهلوهای اسب زد و به سرعت دور شد. مرد متوجه شد که گول باديه‌نشین را خورده است. فریاد زد: صبر کن! می‌خواهم چیزی به تو بگویم. باديه‌نشین که کنجکاو شده بود، کمی دورتر ایستاد. مرد گفت: تو اسب مرا دزديدی. دیگر کاری از دست من برنمی‌آید، اما فقط کمی وجدان داشته باش و یک خواهش مرا برآورده کن.

"برای هیچ‌کس تعريف نکن که چگونه مرا گول زدي..."باديه‌نشین تمسخرکنان فریاد زد: چرا باید این کار را انجام دهم؟! مرد گفت: چون ممکن است، زمانی بیمار درمانده‌ای کنار جاده‌ای افتاده باشد. اگر همه این جریان را بشنوند، دیگر کسي به او کمک نخواهد کرد. باديه‌نشین شرمنده شد. بازگشت و بدون اینکه حرفی بزند ، اسب اصیل را به صاحب واقعی آن پس داد...

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |
  خبری که خوب نگاشته شده باشد، کوتاه، واضح و دقیق است. چنین کاری به ظاهر ساده به نظر می رسد اما کاری دشوار است. همانطور كه قبلا نیز به آن اشاره كردیم، خبرنگاران تمایل دارند كه تمام اطلاعات جمع آوری شده را در گزارش خود بیاورند. اما گزارش هایی كه اصل مطلب را ادا می كنند، احتمال بیشتری دارد كه برای استفاده کننده های پرمشغله خبری جالب باشد و سازمان خبری كه گزارش های طولانی را منتشر می سازد، احتمالا فضا یا زمان كافی برای پوشش دیگر اخبار نخواهد داشت.
 به طور كلی، گزارش های خبری دارای جمله ها و پاراگراف های كوتاه تر از دیگر انواع نوشته ها هستند. هر پاراگراف در پی بیان منظوری است. پاراگراف جدید زمانی شکل می گیرد که خبر، شخصیت یا صحنه جدیدی معرفی شود.
 روزنامه نگاران از زبانی ساده و صریح كه درك آن آسان باشد استفاده می كنند. بیشتر از اسامی و فعل ها استفاده می شود تا صفت ها و قیدها. گزارش های خبری مناسب، گزارش های  مبهم، سربسته و یا تكراری نیستند، زیرا هر كلمه ای مهم است. همانطور كه ای. بی. وایت در كتاب معروف خود به نام  عناصر سبک نویسندگی خاطر نشان می سازد، یكی از قواعد اصلی نوشتن این است: "كلمات غیرضروری را حذف كنید."


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |
 سرژچاکوتین : اندیشمند روسی تحت تاثیر اندیشه های پاولف اندیشمند روسی مبتنی بر نظریه شرطی سازی عقیده داشت از طریق تبلیغات سیاسی می توان توده های مردم سخت تحت تاثیر قرار داد.
چاکوتین در کتابی تحت عنوان تجاوز به توده ها بر این باور بود که می توان انسانها را شرطی ساخت و در آنان عادتهای تازه پدید آورد و در جهت دلخواه هدایتشان کرد.وی با بررسی روش تبلیغات گوبلز به این نتیجه رسید که اساسا تبلیغات سیاسی با تکیه بر غرایز اساسی بشر امکان پذیر است. وی بر این نظر است که رفتار بشر نتیجه چهار غریزه تغذیه ، میل جنسی ، عشق مادری و دشمنی است.اما در هر زمانی یکی از این غرایز وجه غالب را دارد.به نظر او تبلیغاتی موفق است که این غریزه تاریخی را بشناسد،همان گونه که هیتلر دشمنی را شناخت.
چاکوتین تئوری تزریقی را مطرح کرد.
تئوری تزریقی (تاثیر قدرتمند) : در فاصله بین دو جنگ جهانی یکی از اولین نظریه ها درباره تاثیر پیام ارتباطی به وجود آمد.(دهد 20 و 30) هیتلر ، موسولینی و کافلین در آمریکا از پیشگامان پیدایی این نظریه هستند.
این نظریه می گوید: پیام را می توانید به جامعه تزریق کنید.هر چه میزان محتوای پیام بیشتر باشد ، رفتار مخاطب در آن با تکرار محتوا بیشتر تغییر می کند.این تئوری جزو مجموعه تئوری های گلوله ای است.
نظریه تزریقی بر این اساس استوار است که وسایل ارتباط جمعی اثری قوی ، مستقیم و فوری بر مخاطبان دارد.آثاری که به وسایل ارتباط جمعی نسبت داده می شود،رابطه نزدیکی با نظریه محرک – پاسخ دارد.در این نظریه پیام حالت تزریق به جامعه را دارد.اگر پیام با ظرافت خاصی تهیه شود،می تواند تغییرات رفتاری بوجود آورد.این نظریه برای پیام اهمیت زیادی قایل است و برای گیرندگان هیچ گونه ارزشی قایل نشده است.و گیرندگان منفعل فرض شده اند.(انفعال مخاطب)
در این الگو :
1-     وسایل ارتباطی قدرتمند می توانند مغزهای بی دفاع را تحت تاثیر خود قرار دهند.
2-     مخاطبان با وسایل ارتباطی در رابطه هستند ، اما با یکدیگر تماس ندارد .در این نظریه به بعد احساسی و عاطفی محتوای پیام نسبت به بعد ادراکی آن توجه بیشتری شده است.انتقاد بر این نظریه این است که به آثار کوتاه مدت پیام توجه دارد نه آثار بلند مدت.
3-     این نظریه تکرار و انتشار پیام را عامل اصلی تاثیر در رفتار مخاطب می داند.
4-     کاربرد این نظریه بیشتر در جوامع توتالیتر (خودکامه) که امکان بازخورد از طرف گیرنده به دلیل جو سیاسی حاکم وجود ندارد ، می باشد.
 
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

نشریات محلی با نقد سازنده زمینه توسعه پایدار را فراهم کنند 

دکتر نظام بهرامی‌کمیل پژوهشگر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در نشست تخصصی «نقش رسانه‌های محلی در توسعه ملی» که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد با بیان اینکه در کشور ما بیشتر به بعد توسعه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی پرداخته شده است تأکید کرد: مهم‌ترین بعد توسعه، توسعه فرهنگی است که در کشور ما یا فراموش شده و یا به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است.
به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این پژوهشگر حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ابتدا واژه نقد و آسیب‌شناسی را متفاوت از یکدیگر عنوان کرد و گفت: وقتی به نقد یک موضوع پرداخته می‌شود به این معنی است که آن موضوع مورد قبول منتقد هست یا نیست. اما در آسیب‌شناسی، کلیت یک موضوع مورد قبول است و مسئله در کیفیت و چگونگی آن است.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

فواید داشتن نگرش جامعه شناختی:

1-   افزایش خودشناسی
          جامعه شناسی باعث خود روشنگری شده و باعث می شود که هرچه بیشتر مردم در مورد وضعیت زندگی خود و عوامل موثر بر آن بدانند. از قضاوت های عامیانه دست برداشته و دید بازتری پیدا کنند.
2-   باورهای معمول ما را نسبت به خودمان و دیگران متزلزل ساخته و غنی تر می سازد.
3-   جامعه شناسی ما را با نتایج ناخواسته رفتارمان آشنا می کند. بطور مثال ممکن است دولتمردان برای ایجاد عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق زنان حضور گسترده آنها در جامعه را تسهیل  کنند اما بعد از مدتی، بالارفتن سن  ازدواج، ازدیاد طلاق و افزایش مشکلات اخلاقی در جامعه از اثرات ناخواسته این امر است.
4-   پرورش قدرت تخیل
       با دورساختن اندیشه مان از جریانهای عادی زندگی روزانه و از بالا به آن نگاه کردن و از نو نگریستن نتیجه بینش جامعه شناختی است. بطور مثال چای خوردن تنها خوردن یک نوشیدنی نیست بلکه دارای ارزش نمادی است و در روابط اجتماعی ما نقش مهمی دارد
      پرورش تخیل جامعه شناسی دارای ابعاد انسان شناختی و تاریخی است. در بعد انسان شناختی باعث می شود صور مختلف حیات اجتماعی را مشاهده کنیم و با مقایسه آن با شیوه زندگی خودمان، به تفاوت الگوهای ویژه رفتار خودمان پی ببریم. بعد تاریخی آن به این معناست که ما وضعیت فعلی را با گذشته مقایسه کرد. شناخت ژرفتری بدست آوریم و در نهایت به ما قدرت پیش بینی آینده را می دهد.
نقش جامعه شناسی در سیاستگذاریهای عملی در جامعه:
       به اصلاحات اجتماعی عملی کمک کند. نخست، درک بهتر مجموعه ای از شرایط اجتماعی معمولا امکان نظارت بهتری را برآنها فراهم می کند. دوم، جامعه شناسی ما را متوجه تفاوتهای فرهنگی کرده و امکان می دهد تا سیاستگذاریها بر پایه آگاهی از ارزشهای فرهنگی مختلف استوار گردد. سوم، میتوانیم نتایج (خواسته و ناخواسته) اتخاذ برنامه های عمل خاص را مورد بررسی قرار دهیم. سرانجام و شاید مهمتر از همه، جامعه شناسی موجب خودروشنگری گردیده و فرصت بیشتری به گروهها و افراد برای تغییر شرایط زندگیشان ارائه می­کند.
تاریخچه جامعه شناسی:
      واژه جامعه شناسی را «اگوست کنت» در سال 1838 بدعت گذاشت. او معتقد بود جامعه شناسی باید برپایه مشاهده منتظم و طبقه بندی استوار شود.
      هربرت اسپنسر نظریه تکاملی داروین را در مورد جوامع بشری به کاربست. او معتقد بود که جوامع انسانی از طریق یک تکامل تدریجی، از ابتدایی به صنعتی تکامل می یابتد . این جریان یک فراگرد تکاملی طبیعی است که انسانها نباید در آن دخالت کنند.
       لستروارد آمریکایی کتاب جامعه شناسی پویا را در 1883 منتشر کرد. او در این کتاب از پیشرفت اجتماعی از طریق کنش اجتماعی با هدایت جامعه شناسان، هواداری کرد.
     امیل دورکیم در 1895 کتاب قواعد روش جامعه شناختی را منتشر کرد و در آن، روشی که در بررسی ماندگارش از خودکشی در گروههای گوناگون به عمل آورده بود، به روشنی شرح داد. او معتقد بود که جوامع بشری با باورداشتها و ارزشهای مشترک اعضایشان انسجام می یابند.
     ماکس وبر(1920-1864) معتقد بود که روشهای علوم طبیعی را نمی توان در باره مسائل مورد بررسی در علوم اجتماعی به کاربست. وبر استدلال می کرد که چون دانشمندان اجتماعی جهان اجتماعی محیط زندگی خودشان را بررسی می کنند برداشت های ذهنی خود را دخالت می دهند. او تاکید بر فارغ شدن از ارزشها در پژوهش می نمود.
     درس جامعه شناسی در دهه 1890 در بسیاری از دانشگاهها ارائه شد. در 1895، مجله آمریکایی جامعه شناسی انتشارش را آغاز کرد و در 1905 انجمن جامعه شناسی آمریکا بنیان گذاشته شد. 
 
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

آغاز عيد باستاني1391 هجري شمسي بر همه شما مبارك باد.

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 فروردين 1391برچسب:, توسط نصیری |

امروزه واژه  تبليغ سياسي يا پروپاگاندا  بيشتر به معناي تاثير گذاري  بر عقيده است و هدف براي تحت تاثير قراردادن عقايد ،‌نگرشها و يا اعمال ديگران با استفاده از نمادهايي چون كلمات ،‌اشارات ، پلاكاردها ،‌موسيقي ،‌ لباس ، نشانها ، آرايش مو و...



ادامه مطلب...