آموزگار چند پایه
آموزش ابتدایی
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

بهترين باش........

اگر نمي تواني بلوطي بر فراز تپه اي باشي،بوته اي در دامنه اي باش،
ولي بهترين بوته‌اي باش كه در كناره راه مي‌رويد.
اگر نمي‌تواني بوته‌اي باشي،علف كوچكي باش و چشم‌انداز كنار شاه راهي
 را شادمانه‌تر كن.......
اگر نمي‌تواني نهنگ باشي، فقط يك ماهي كوچك باش،
ولي بازيگوش‌ترين ماهي درياچه!
همه ما را كه ناخدا نمي‌كنند، ملوان هم مي‌توان بود.
در اين دنيا براي همه ما كاري هست كارهاي بزرگ،
كارهاي كمي كوچكتر و آنچه كه وظيفه ماست،
چندان دور از دسترس نيست.
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

پدری که کودک ظاهرا مرده خویش را در آغوش کشیده است

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |



روز قدس آخرین جمعه ماه رمضان

 


 

قدس، قبله نخستين و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمين اصلى و وطن ميليون ها آواره مسلمان فلسطينى است كه استكبار جهانى توسط صهيونيسم جنايتكار، از سال 1948 آن سرزمين را از دست ساكنانش خارج ساخت و تحت سلطه نيروهاى اشغالگر قدس قرارداد.


اين توطئه از همان اولين سال هاى اجر، با مقاومت مردم مسلمان فلسطين و اعتراض مسلمانان و انسان هاى آزاده و بيدار دل جهان مواجه شد و به شكل مبارزات پيگير و سياسى-نظامى، چهره خود را نشان داد. ملت بزرگوار و مسلمان ايران نيز پس از پيروزى انقلاب شكوهمند اسلامى مسأله آزاد سازى فلسطين از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هايش قرارداده و همه ساله روز قدس را به روز فرياد كشيده بر سر ستمكاران تاريخ تبديل كرده است.پس از پيروزى انقلاب اسلامى، امام امت در اولين فرصت روزى را براى نجات قدس از چنگال صيهونيست هاى جنايتكار، به عنوان روز قدس تعيين نمودند و پيامى كه به همين مناسبت صادر نمودند:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

به گزارش شیرازه به نقل از شیعه آنلاین، هفته گذشته یکی از خادمان مسجد الحرام که اهل بنگلادش است، در اقدامی جالب با لیوان خود به یک کبوتر تشنه آب داد.

 


عکس رفتار خداپسندانه این خادم بنگلادشی، به سرعت و به صورت گسترده در سایت های خبری و صفحات شخصی در فضای مجازی منتشر شد و مورد توجه کاربران قرار گرفت.

بر اساس بررسی های انجام شده توسط برخی سایت های خبری عرب زبان، این عکس تأثیرگذار ترین و پر مخاطب ترین عکس منتشر شده در ماه مبارک رمضان امسال شناخته شده است.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |
مطبوعات ونظامهای سیاسی:
هربرت الچول در کتابی که در سال 1984 تحت عنوان «عوامل قدرت» Agentsof Power منتشر ساخت، این بحث را مطرح می کند که نظریات ششگانه ای که دربـاره رسـانـه ها ارائه شده اند چندان با واقعـیت تطبیـق نمی کننـد و صرفـاً محصـول جنگ سـرد می باشـند. او معتـقد است کـه ایـن نظریات با اوضاع سیاسی کنونی تناسبی
الچول می گوید مطبوعات مستقل نمی توانند وجود داشتـه باشند. به نظر وی، رسانه های همگانی عوامل آن کسانی هستنـد که قدرت اقتصـادی، سیـاسـی و اجتمـاعی را در همـه نظامهـا کنتـرل می کننـد. مطبوعـات یک کشور ارتباط تنگـاتنگی با نظام سیـاسی آن کشـور دارند. آنها شکـل و رنگ ساختـارهای اجتمـاعی و سیاسی را که درون آنهـا به فعالیت می پردازند به خود می گیرند. اکثـر نظـریه های دولت - مطبـوعات در مقیاسـی بین اقتـدارگـراییauthoritarianism و آزادگـراییlibertarinism قـرار می گیـرند. جان مریـلJohnMerrilمی گوید : نظام اقتـدارگرا نظامی است که رسانه های ژورنالیستـی آن از آزادی کمی از لحاظ تعییـن سیاسـت و فعالیتـهای ویرایشـیeditorial برخـوردارنـد یا اصلاً از آزادی برخوردار نیسـتند. نظام آزادگرا نظامی است که رسانه های آن از لحاظ ویرایشی مستقل هستند و در فضایی باز و رقابتی به فعالیت می پردازند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

شهر الرمضان ، شهر رمضان ، ماه رمضان ، برنامه های با مااینجا در شب های مبارك رمضان ، احادیث اصوات عكس ها و پیامك های مخصوص ماه رمضان

ني ني شكلك

نوشته شده در تاريخ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

نوشته شده در تاريخ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

دوستان عزیز در اینجا در مورد اختراع و کارآفرینی می خواهم مطالبی رو خدمتون عرض کنم

 

خیلی وقتها پیش اومده که یک چیزی رو کشف کرده اند ولی همه جامعه از نتایج اون بهرمند نشده اند

روز ادیسون دستگاه آپارات رو اختراع کرده بوده و در کارگاه مشغول کاربوذ که یک پسر بچه اونجا به ادیبسون میگه به نظرت بهتر نیست که از این کارت مردم هم دیدن کنند و لذت ببرند و از همان تاریخ به بعد قضیه سینما و تجارت سینما پدید اومد حالا به نظر شما اون پسر بچه خدمت بزرگی رو به جامعه کرده یا ادیسون قضاوت باشما

بنده و کلیه کسانی که در این حوزه تحقیق کردیم به چند نتیجه رسیدیم



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی، انجام گناه را دلیل ضعیف‌بودن حافظه می‌داند و تأکید دارد: روزه صورت شیطان را سیاه می‌کند. وی در شرح دعای روز سوم ماه مبارک رمضان می‌گوید: در این دعا از خدا درخواست ذهن و حافظه می‌کنیم.

مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی، شرح کوتاهی بر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان دارد که به صورت مجموعه صوتی موجود است. متن این مجموعه شروح در ماه رمضان سال 89 به ابتکار خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس پیاده و منتشر شد.
 
نظر به استقبال مخاطبان و مردم روزه‌دار از این شروح، یک بار دیگر بازنشر می‌شود.
 
 
 
* دعای روز سوم ماه مبارک رمضان
 
«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِیهَ وَ بَاعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّمْوِیهِ‏وَ اجْعَلْ لِی نَصِیباً مِنْ کُلِّ خَیرٍ تُنْزِلُ فِیهِ بِجُودِکَ یا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِین»
 
خدایا در این روز مرا هوش و بیدارى نصیب فرما و از سفاهت و جهالت و کار باطل دور گردان و از هر خیرى که در این روز نازل مى‏فرمایى مرا نصیب بخش به حق جود و کرمت اى جود و بخشش دارترین عالم.
 
* شرح فرازهای دعا
 
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَالتَّنْبِیهَ وَبَاعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّمْوِیهِ» می‌گوید: خدایا در این ماه رمضان روزی کن که من هوشیار بشوم و حافظه پیدا کنم و از خواب غفلت بیدار بشوم! انسان اگر بیدار بشود خیلی لذت می‌برد، نوع انسان‌ها در غفلت هستند؛ بنابراین در ماه رمضان از خدا درخواست کنید که از خواب غفلت بیدار شویم.
 
وی درباره علت ضعیفی حافظه عنوان می‌کند: یکی از نعمت‌های بزرگ خدا ذهن است. در این دعا از خدا درخواست ذهن و حافظه می‌کنیم، اگر می‌بینید حافظه ضعیف است و حافظه درست و حسابی نداریم، علت آن گناه است؛ به نامحرم که نگاه کنی حافظه می‌رود.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, توسط نصیری |

کلوتیه صاحب نظر کانادایی است و در سال 1904 کتاب ارتباطات سمعی ، بصری ، و خطی را نوشت.

وی دوران ارتباطات اجتماعی را شامل چهار مرحله می داند:
1-    ارتباطات شخصی : مستقیم و رو در رو
2-    ارتباطات نخبگان : ارتباطات مذهبی ، تکیه بر وعظ و خطابه ، کاهنان و کشیشان غالب بودند و در این دوره در برابر صنعت چاپ مقاومت می شد
3-    ارتباطات جمعی (توده ای): خبری شدن روزنامه ها ، افزایش تیراژ و گسترش رادیو و تلویزیون و ارتباطات توده وار.
4-    ارتباطات فردی : گسترش انواع رسانه های فرد گرا مثل ویدیو ، ضبط صوت و واکمن ، کامپیوتر و زیراکس .
 
تست :
ژان کلوتیه دوره های تاریخی را چگونه تعریف می کند:
1-    عصر ارتباطات فردی ، نخبگان ، ارتباطات جمعی
2-    عصر ارتباطات شخصی ، نخبگان ، ارتباطات جمعی ، فردی
3-    دوره سنت راهبر، درون راهبر ، دگر راهبر